Radiocoaching

Hoe presenteer je een goed radioprogramma dat aansluit bij het zendgebied van jouw omroep, Hoe zet je verschillende jingles en andere radiovormgeving in? Hoe kan jouw radioprogramma bijdragen aan het LTMA voor jouw omroep? Welk gevoel wil jij aan je luisteraars geven en met welk gevoel wil jij de studio straks uitlopen? Weet jij de principes van het radio maken? Wil jij een betere programmamaker/radiopresentator worden?

Boek een coachingsessie waarbij je op basis van jouw uitzending feedback krijgt (waar je echt iets mee kan) en waardevolle tips die je kan inzetten om het beste uit jezelf te halen.

Kies hieronder en boek jouw eerste coachingsessie

Brons

25
  • 2x coaching op afstand
  • Bruikbare feedback en tips
  • Feedback over 1 uitzending

Goud

75
  • 5x coaching op afstand
  • Feedback over 5 uitzendingen
  • 1x coaching op locatie
  • Presenteren
  • LTMA in je programma
  • Leer alles over gebruik van vormgeving

Zilver

40
  • 3x coaching op afstand
  • Presentatietips
  • LTMA in je programma
  • Leer alles over vormgeving
  • Feedback over 3 uitzendingen

Een coachingdag voor alle programmamakers bij jouw omroep organiseren?

Vraag naar de mogelijkheden

Omroepconsult

Als jij de radio aanzet, zet je deze dan op jouw eigen lokale omroep waar je vrijwilliger bent? Vind jij dat jouw lokale omroep alles doet om iedereen in het zendgebied aan te spreken? Herken jij jouw gemeente en omgeving terug in wat jij hoort op de radio of  klinkt het als elke andere willekeurige radiozender?

Volgens de mediawet zijn lokale omroepen verplicht om een lokaal toereikend media aanbod te verzorgen, zo moet onder andere de inhoud van programma’s gaan over de “habitat” van de luisteraar en zijn er eisen voor de redactie/ journalistieke tak van de omroep. Maar in de praktijk blijkt dit vaak of onhaalbaar of moeilijk vol te houden

 

Voorheen waren lokale omroepen verplicht om te voldoen aan de ICE normering, waarbij ruim 80% van de inhoud van programma’s over informatie, cultuur en educatie in het zendgebied van de omroep moest gaan. Veel omroepen hadden en hebben (zelf nu met de LMTA) moeite om dit vol te houden om het minimale aan te vinken. Logisch, want de meeste programmamakers draaien liever muziek en willen geen tijd verspillen aan voor hen onbelangrijke informatie.

Hoe kan je dan als omroep voldoen aan het lokaal toereikend media aanbod?

Dat is de vraag, draai je het blokje met regionieuws of agendaberichten vaker? Draai je muziek van regionale artiesten? Verplicht je je programmamakers om de lokale informatie die de redactie verwerkt in hun programma mee te nemen? 

Het zal ongetwijfeld een negatieve reactie oproepen bij veel programmamakers die graag plaatje praatje willen zoals ze dat op zenders als 3FM, QMusic of Radio 10 horen. Want wie weet draaien zij tenslotte ook wel ooit op een van de landelijke zenders. Dan doet de lokale informatie er toch helemaal niet meer toe? 

Maar kan je dan voldoen aan het LTMA? Met enkel informatieve programma’s, regionieuws, lange interviews en dit een paar keer per dag herhalen om te compenseren voor de plaatje praatje programma’s waar vooral gesproken wordt over wat er in de rest van de wereld gebeurd of wat het shownieuwtje van de dag is?  Graag help ik jouw omroep om alles op een rijtje te zetten om te professionaliseren en het LTMA te behalen. 

Vraag nu om een consult waarbij we samen kijken hoe jouw omroep sterker kan worden en volledig kan voldoen aan het LTMA

Een kennismaking plannen?

LET’S TALK